2013. augusztus 9., péntek

Garam masala párolt zöldséggel


A zöldségek párolására, sőt a húsokhoz is szívesen használom a wok-ot. Nem teflonos, hanem öntöttvas, jó nehéz, tartja a meleget és pillanatok alatt párolódik benne minden, sokáig melegen tart.

A garam masala egy érdekes fűszerkeverék, szokatlan indiai íz. Az enyémben koriander, római kömény, szegfűbors,szerecsendió, kardamom, babér, ánizs, bors és szegfűszeg keveredik.  Apró kockákra vágott csirkemellre szórtam és addig pároltam amíg meg nem puhult a hús. Pici kókuszzsírral és vízzel.

Köretként apróra vágtam egy sárgarépát, egy fej vöröshagymát és negyed fej édeskáposztát. Sóval, borssal ésőrölt gyömbérrel fűszereztem, két kanál kókuszzsíron öt percig pároltam, tényleg csak öt percig, hogy jó ropogós maradjon. A végén 2-3 kávéskanál balzsamecettel átforgattam, ettől olyan kínais íze lett. Ez a kedvenc köretem. Paprikás és cukkínis változatban is szeretem :)

Nincsenek megjegyzések: