2013. augusztus 10., szombat

Csirketorta karfiolpürével






A csirketorta hagyományos panírozós verzióját mindig is macerásnak tartottam.
Most leegyszerűsítettem és paleosítottam.

Hozzávalók:
2 csirkemell filé
bacon szalonna csíkok (egy nagy csomag)
10 dkg szeletelt sonka
2 tojás
parmezán (elhagyható)


Az üvegtálat vagy tortaformát, amiben sütni akarjuk a csirketortát, kibéleljük a bacon szeletekkel. Hagyjuk lelógni a bacont, mert teljesen be kell burkolnia a husikat.
A csirkemellet vékony szeletekre vágjuk, sózzuk, borsozzuk.
A tálba a bacon szeletekre felválta sonka és csirkemell szeleteket rakosgatunk. A rétegek közé reszelt parmezánt szórunk. (helyettesíthetjük bármilyen kemény sajttal, de el is hagyhatjuk)
Mielőtt becsomagolnánk a tortánkat, két tojást felverünk és ráöntjük a husira,be fog folyni a rétegek közé.
Ráhajtogatjuk a bacon szeleteket és letakarva egy órára sütőbe tesszük. Kitakarjuk majd még fél óráig pirítjuk.

Ha kihűlt jól szeletelhető.


A karfiolpüréhez fél fej karfiolt rózsáira szedtem, megmostam és sós vízben megfőztem.
Simára turmixoltam, mandula tejjel (2-3 evőkanál) és kókuszzsírral (2 evőkanál) összekevertem és mégegyszer összeturmixoltam. Két adag lett belőle és pompásan helyettesíti a burgonyapürét :)

1 megjegyzés:

KozRi írta...

ÓÓÓ hát ez sima ügy mára és akkor már bele is vágtam :)))