2009. szeptember 27., vasárnap

Pita és gyros


 
A pita és a gyros ugye együtt jár :-) amíg működött a pároló edényem, abban készítettem gyros-t, mára már a teflon bevonat megkopott itt-ott, úgyhogy nem használom. Manapság magas, vastag falú teflon serpenyőben készítem. Viszont a pitát eddig készen vásároltam. Azonban Lilla az esti pirog sütés után nálam hagyta a szakács könyvét (Örömteli sütés- Reader's Digest), amire persze azonnal rávetettem magam :-)  sok használható recept van benne, többek között a pita kenyér receptje is.
A fiúk nagy örömére a tegnapi ebédre készített gyros és  zöldséggel párolt csirkemell , kiegészült házi sütésű pitával.




Hozzávalók a pita kenyérhez:
  • 50 dkg búzaliszt,
  • 1 kiskanál só,
  • 1 kiskanál cukor,
  • 4 dkg élesztő
  • 3,3 dl langyos víz
Az élesztőt a langyos vízben a cukorral felfuttatjuk, összekeverjük a liszttel és a sóval. Ragacsos tésztává dagasztjuk a robotgép dagasztó lapátjával. Kicsit még kézzel is meggyúrjuk, majd meleg helyen duplájára kelesztjük egy óra alatt. Ha megkelt lisztezett deszkán alaposan átdolgozzuk (ütögetjük nyomkodjuk, amíg ruganyos tésztát nem kapunk).
Nekem 9 részre sikerült osztanom ezt a mennyiséget, lisztezett deszkán 1 cm vastag korongokká nyújtottam a cipókat és még 30 percig a deszkán kelesztettem.



Sütőpapírral kibélelt tepsiben, előmelegített sütőben, közepes fokozaton 10-12 percig sütöttem. Nem kell megbarnulnia. A külső burok elválik a belsejétől és szétvágás után bele lehet pakolni a gyrost.




Apropó, a gyros hozzávalói és elkészítése:

  • 6-8 darab csirke mell,
  • só, bors, paprika, oregánó, bazsalikom, majoranna
  • kevés olaj a sütéshez 
 A csirke mell darabokat megmossuk, vékony csíkokra vágjuk és bedörzsöljük a fűszerekkel. Állni hagyjuk 20-25 percig, majd kevés olajon fehéredésig pirítjuk. Sokszor megforgatva még 20-25 percig sütjük vizzel pótolva az elveszett nedvességtartalmát.







1 megjegyzés:

rongyilla írta...

hát én ilyet csinálni fogok ;-)

hogy mikor, még nem tudom, de majd szólok, hogy milyen lett ;-)

:-*