2014. március 6., csütörtök

Rakott krumpli édesburgonyából


Rakott krumpli édesburgonyával, főtt tojással és tejföl helyett besamellel.

Az édesburgonya nagyon alacsony glikémiás indexű, viszont magas szénhidráttartalmú (100 grammban 20,1 gramm ch), úgyhogy csak óvatosan.

Hozzávalók:

4 nagyobb édesburgonya (batáta)
6 keményre főtt tojás,
só,
parmezán sajt a tetejére (elhagyható)

a besamel mártáshoz:
2 evőkanál kókuszzsír,
2 evőkanál gesztenyeliszt,
4 dl mandulatej.

Az édesburgonyát nem kell előfőzni, meghámozva karikáztam bele egy üvegtálba, amit kikentem kókuszzsírral. A következő sorba raktam a karikára vágott keménytojásokat,majd még egy sor édesburgonyát. Minden sort külön sóztam.

A kókuszzsírt felolvasztottam, megpirítottam a gesztenyelisztet rajta, és lassan adagolva felhígítottam, majd besűrítettem a mandulatejjel.
Az édesburgonyára öntöttem,  és 40 perc alatt puhára pároltam lefedve a sütőben. Parmezánt reszeltem a tetejére és még 10 percre visszatoltam a sütőbe.

Édeskés, de finom egytálétel.

Nincsenek megjegyzések: