2014. március 4., kedd

A répatorta, aki mandarinos mandulatortának álcázta magát




A Paleolit magazin friss számában olvastam a Gourmeolit lakásétterem receptjét a Narancsos mandulatorta készítéséről.

Kicsit kénytelen voltam módosítani az összetevőkön, de a végeredmény cseppet sem répás, inkább mandarinos mandulatortás lett.

Hozzávalók:

200 gramm darált mandula,
250 gramm reszelt sárgarépa,
4 mandarin leve,
2 evőkanál eritrit,
4 tojás,
csipetnyi szódabikarbóna, pici citromlével,
késhegynyi őrölt zöld kardamom,

A tojásokat különválasztottam. A sárgáját kikevertem az eritrittel, a kardamommal, a reszelt répával, a darált mandulával és a mandarinok levével. Beletettem a szódabikarbónát is, pici citromlével megfuttatva.
A tojásfehérjéket külön kemény habbá felvertem és a répás masszával összeforgattam.
Szilikonos tortaformában 40 perc alatt készre sütöttem.

Nincsenek megjegyzések: