2014. január 4., szombat

Csokoládéfelfújt (paleo)


Ebéd után.

T: Mucika, menjél már, kérdezd meg anyát, nincs valami rágcsálni való?
(Mucika a kisebbik kutyánk :)

Én: nincs, süssek valami sütit?

T: ááááá, nem (csalódott sóhaj).

Ezen a ponton eszembe jutott, hogy tegnap láttam egy rövid idő alatt elkészíthető csokoládéfelfújtat a gluténmentesen-egészségesen oldalon.

20 perc alatt elkészült, a belül folyékony csokis, nagyon finom desszert.

Hozzávalók:

4 tojás,
70 gramm étcsoki (nekem 75%-os volt itthon),
60 gramm kókuszzsír,
1 evőkanál cukrozatlan kakaó,
2 evőkanál nyírfacukor,
1 evőkanál kókuszliszt,
1 kávéskanál szódabikarbóna felfuttatva pici citromlével.

Mielőtt hozzákezdtem, bekapcsoltam a sütőt. A rövid sütési idő miatt fontos, hogy meleg legyen.

A csokit, a kókuszzsírt, a kakaóport és a nyírfacukrot fém tálkába tettem. Gőz fölött kevergetve felolvasztottam.
A 4 tojást robotgéppel simára kevertem, hozzáadtam a kókuszlisztet és a szódabikarbónát a citromlével. A csokis masszával együtt simára kevertem.

Négy felfújt formát kikentem kókuszzsírral, szórtam bele nyírfacukrot és elosztottam a csokikrémet.

Forró sütőbe tettem. Nekem a 7 perc kevésnek tűnt, ezért 10 percig hagytam, akkorra szépen felemelkedett a felfújt.

Még forrón megettük :))



Nincsenek megjegyzések: