2013. november 16., szombat

Zúzapörkölt bazsalikomos karfiolrizzsel



Ma reggel az utolsó pillanatban vettem észre a hentesnél, hogy van zúza... és vettem :)

Az elmúlt években mindig tarhonyával készítettem a zúzapörköltet, most bazsalikomos karfiolrizzsel és savanyú káposztát ettem hozzá.

Hozzávalók:

1kg csirkezúza,
1 nagy fej vöröshagyma,
2 kanál libazsír (most nálam ez a favorit :)
víz és
só, bors, pirospaprika.

Hagyományos módon készítettem a pörköltet. A megtisztított, apróra vágott hagymát üvegesre pirítottam a libazsíron, fűszereztem sóval, frissen őrölt borssal és pirospaprikával. A megtisztított (mindenféle nem oda illő alkatrészt, zsírt, sárga bőrt, leszedtem róla), megmosott zúzákat rátettem a hagymás alapra, kicsit megforgattam és felöntöttem kevés vízzel. A vizet mindig pótolva addig főztem, míg puha és sűrű szaftos nem lett. Megközelítőleg másfél óra.

A karfiolrizshez:

1 fél fej karfiolt nagyon apróra, rizsméretűre vágtam (aprítógépbe is beletehetitek), egy kanál libazsíron wokban megpirítottam, sóztam,borsoztam és apróra vágott friss bazsalikom leveleket szórtam rá. Nagyon pici vizet öntöttem alá és 10 percig fedő alatt pároltam. Ennyi idő elég, hogy megpuhuljon.

Savanyú káposztával ettem.


Nincsenek megjegyzések: