2013. november 10., vasárnap

Libát sütöttem

Libát sütöttem, Márton napra, és Szülinapra :)



Ma ünnepeltük a párom szülinapját, holnap pedig Márton nap, ez jó alkalom volt arra, hogy életemben először libát süssek. Az 5 kilós jószág alig fért be a sütőmbe, de előtte komoly fejtörést okozott már a megfelelő tepsit is megtalálni hozzá. 
(A képen a háttérben, a liba legnagyobb csodálója, Füli :)


Előző este megtisztítottam, leszedtem a felesleges hájat, amit külön kisütöttem. Sóval, borssal, zsályával fűszereztem kívül belül. A hasába tettem egy egész birsalmát és negyedekbe vágott, majorannába forgatott alma darabokat és éjszakára a hűtőben hagytam.

Megkaptuk hozzá a májat is, amiből remek reggelink lett. A hatalmas zúzát, szívet és a nyakat a húslevesbe tettem.

Nem volt tapasztalatom a sütési idő hosszáról, így reggel korán sütőbe tettem, de előtte összekötöttem a lábait, hogy megtartsa a formáját.
Lassú tűzön lefedve 3 órán át sütöttem. Ennyi idő alatt megpuhult, közben megfordítottam és a zsírjával locsolgattam a bőrét. Még egy órán át kitakarva pirítottam.


Gyönyörűen megpirult,nem száradt ki, omlós lett.
Itt ott szakadozott ugyan a bőre, de az élvezeti értékéből ez semmit nem vont le. Párolt lila káposztát és a nem paleos családtagjaimnak rizst készítettem hozzá.

Desszertnek különleges déligyümölcsöket, gránátalma magot, datolyaszilvát és csillag gyümölcsöt ettünk citromkrémmel.



Az én drágámnak pedig megígérem, hogy jövőre nem ünneplünk szülinapot, de libát azt sütünk :)

Nincsenek megjegyzések: