2013. október 23., szerda

Lemon curd update vagyis a narancskrém



Az előző bejegyzésemben szereplő lemon curd (citromkrém) mintájára ma narancskrémet készítettem.
A félelmeim a benne lévő kókuszolaj hűtőben keményedő tulajdonságáról, nem igazolódott be. Másnapra is krémes maradt, sőt az ízek összeértek és így még finomabb lett és ismétlést kívánt :)

Nem volt itthon csak egy citrom, úgyhogy kipótoltam egy narancs kifacsart levével a hiányzó mennyiséget és édesítettem rajta picit.

Az új recept:

2 citrom leve (vagy 1 narancs+ 1 citrom vagy 2 narancs leve, az a lényeg, hogy 1 dl frissen facsart gyümölcslé legyen)
50 gramm méz,
1 evőkanál nyírfacukor,
75 gramm kókuszolaj 
3 tojás.

A tojásokat külön felvertem, közben lábasban vizet melegítettem és a tetejére passzoló fém tálkában összeöntöttem a hozzávalókat.
A fém tálkám nem ért bele a vízbe, tehát gőz fölött addig kevergettem amíg a massza sűrűsödni nem kezdett. 10 perc volt körülbelül. Amikor sűrűsödni kezdett, levettem a gőzről és kihűtöttem. Hűlés közben is többször átkevertem.

Gyümölcspite tetejére öntve, palacsinta tölteléknek vagy csak úgy magában is kiváló.


Nincsenek megjegyzések: