2013. október 20., vasárnap

Banános palacsinta és lemon curd

A héten többször találkoztam egy egyszerű paleo palacsinta recepttel a neten. Egy banánt meg egy tojás turmixolj össze süsd ki és kész :)

Én két banán és két tojás turmixoltam össze és kis palacsintákat sütöttem, így 12 darab lett. Egyszerű és finom. 

Citrom krémet készítettem hozzá.


A lemon curd, pedig egy klasszikus citrom krém, paleosítva. Inkább azt írom, hogy kompromisszumos, mert mézet tettem bele. Én eddig kihagytam a mézet az édesítők közül, mert megosztó élelmiszer a paleolit táplálkozásban. A magas glikémiás indexe miatt, vagyis megemeli a vércukrot. Legközelebb kipróbálom nyírfacukorral.



Hozzávalók:

2 citrom kifacsart leve (kb 1 dl),
3 tojás,
75 gramm kókuszzsír,
50 gramm méz (vagykét evőkanál nyírfacukor)

A tojást felvertem, egy fém tálkában összeöntöttem a hozzávalókkal és gőz fölött addig kevergetem, amíg sűrűsödni nem kezdett. Szoba hőmérsékleten kihűtöttem. 
A maradék állagát tekintve vannak kétségeim, mert a kókuszzsír az ételekben hűtőben tartva nagyon meg tud keményedni.



Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések: