2013. október 4., péntek

Cukkínis paleo bagett

A cukkíni egy fantasztikus zöldség :)
Eleinte csak köretként készítettem, pároltam wokban, azután felfedeztem, hogy sütiben sütve is megállja a helyét. Na de most, bagettben, le a kalappal :)

Az egyik kedves Svédországban élő paleos hölgy osztotta meg a receptet.


Hozzávalók:

1 közepes cukkíni (hámozva, darabolva kb 15 dkg),
4 tojás,
10 dkg mandula liszt,
2 evőkanál kókuszliszt,
2 evőkanál útifű maghéj,
4 evőkanál szezámmag,
2 evőkanál napraforgómag,
1 kiskanál só,
1 teáskanál szódabikarbóna.


A cukkínit meghámoztam, feldaraboltam és turmixba tettem a 4 tojással együtt. Krémesre turmixoltam.
A száraz összetevőket külön összekevertem és a tojásos cukkínis masszával alaposan összeforgattam.
10 percet hagytam állni, amíg az útifű maghéj megszívja magát, így jól formázható lesz a tészta.
Kis bagetteket formáztam, a tetjét késsel bemetszettem.

Ebből a mennyiségből 10 kis bagett lett.

Előmelegített sütőben 25 percig sütöttem, így szép barnás árnyalatot kapott. 

Rácson hagytam kihűlni. Kívül ropogós, belül puha és finom :)

Sült sertéstarjával és zöldsalával ettük.



Nincsenek megjegyzések: