2014. február 16., vasárnap

Kakukkfüves hagymaleves



A francia hagymaleves mintájára készült, bagett helyett lenmag bucival.

Hozzávalók:

3-4 nagy fej vöröshagyma,
1 liter húsleveslé,
2 nagy kanál zsír (kókusz, sertés, kacsa,liba)
1 kanál gesztenyeliszt,
só,bors, szerecsendió reszelve és 3-4 szál friss kakukkfű.

A vöröshagymákat megtisztítottam a külső héjától és nagyon vékony szeletekre vágtam. A levesfőző lábasomban felolvasztottam két kanál sertészsírt és rádobtam az összevágott hagymát. 10 percig fedő alatt pároltam, majd még 20 percig fedő nélkül pirítottam. Többször meg kell keverni, és időt szánni rá, hogy a hagyma szinte karamelizálódjon. Egy evőkanál gesztenyeliszttel is átpirítottam és felöntöttem a húsleves levével. Sóztam, borsoztam, reszeltem bele szerecsendiót és beletettem a kakukkfüvet.

Mérsékelt lángon még 45 percig hagytam, hogy főnni.


Kemény, holland goudával és lenmag bucival tálaltam.

(A sajt kompromisszum a paleoban, a hosszú érlelésű parmezán jellegűek kisebb mennyiségben elfogadottak.)

Nincsenek megjegyzések: