2013. december 22., vasárnap

Paleo isler a karácsonyi sütisdobozba


Készül a karácsonyi sütisdobozom. Az idén természetesen paleos sütikből :)
Az első a paleo isler.
Tücsökbogár konyhájában láttam meg, ezúton is köszönöm neki, hogy közzétette. A lisztek összetételén változtattam egy picit. Amarant lisztet használtam, ami kompromisszumos a paleoban.


Hozzávalók:

100 gramm gesztenye liszt,
100 gramm amarant liszt, (most próbáltam ki először, szeretem:)
100 gramm darált dió,
150 gramm kókuszzsír, szobahőmérsékletű, nem kell felolvasztani,
50 gramm nyírfacukor, (porrá őrölve kávédarálóban)
1 kiskanál szódabikarbóna felfuttatva citromlével,
1 tojás,
1 citrom reszelt héja,
kiskanálnyi vanília,
kiskanálnyi fahéj,
pici só.

A ragasztáshoz én szamóca lekvárt használtam, de bármilyen édesítőszeres lekvár megfelelő.

A csokimázhoz 100 gramm 75% kakaótartalmú csokit felolvasztottam egy teáskanál kókuszzsírral.

A liszteket, a darált dióval elvegyítettem. Belereszeltem egy citrom héját, tettem bele vaníliát, fahéjat, a porrá őrölt nyírfacukrot, a szódabikarbónát, amit megfuttattam pici citromlével és pici sót. Belemorzsoltam a kókuszzsírt. Hozzátettem a tojást és tészta állagúvá gyúrtam.
Pihentettem fél órát a hűtőben, utána két sütőpapír között fél centi vastagságúra nyújtottam. Közepes méretű pogácsaszaggatóval köröket szaggattam és 8-10 perc alatt kisütöttem.

Hagytam teljesen kihűlni, utána ragasztottam össze lekvárral és a gőz fölött felolvasztott csokiba mártogattam az islereket.

Finom :)

Nincsenek megjegyzések: