2013. december 8., vasárnap

Rakott zöldségek


Az előző életemben :) gyakran készítettem rakott ételeket, muszaka, rakottkrumpli. A mártás besamel volt rajtuk. Vaj, tej, liszt. Ezeket az összetevőket már nem használom, ezért kísérletet tettem a paleosításukra. Teljesen más, új ízek, szeretjük. A rakott hozzávalóit szabadon változtathatjuk. Nekem ebben a variációban cukkíni karikák, paradicsom, kolbászkarikák és a tetejére apróra vágott édeskáposzta került. A rétegek közé kevés parmezánsajtot szórtam, ízesítéshez csak frissen őrölt himalája sót és frissen őrölt borsot használtam.

A besamelhez:
2 evőkanál libazsírt felforrósítottam,
3 evőkanál gesztenyelisztet rászórtam, és felöntöttem
mandulatejjel.
Fokozatosan adagolva és kevergetve, szépen besűrűsödött, mint a besamel.

A rakott zöldségek tetejére öntöttem és egy órára sütőbe tettem. 
Nem kellett csalódnom, finom, zaftos, kihűlve szeletelhető egytálétel kaptam.

Nincsenek megjegyzések: