2012. február 17., péntek

Pozsonyi kifli



A szabadságom alatt két pozsonyi kifli receptet is kipróbáltam, az egyik besamel receptje kisebb mennyiségre és Bagdi Csilla receptje profi videókkal a formázáshoz.

A kettőt kicsit ötvöztem és a nagyobb mennyiségre számolva írom le.

Hozzávalók:
1 kg liszt, 
45 dkg margarin,
10 dkg porcukor,
egy csipet só,
3 dkg élesztő,
1 kávéskanál sütőpor,
2 tojás,
27 dkg tej (fura volt kimérni, de megoldottam)


Töltelékhez:
35 dkg darált dió (én ebből 15 dkg darált mandulát tettem)
35 dkg darált mák,
1 citrom reszelt héja,
külön külön 1-1dl víz és 1-1 kanál kristálycukor.

2 tojás a lekenéshez


Elkészítés:


Az élesztőt kevés hideg tejben csomómentesen elkeverjük, nem kell felfuttatni. A tej másik felével kikeverjük a tojást és megsózzuk egy csipetnyi sóval. A lisztet, a margarinnal apróra morzsoljuk és a porcukorral, a sütőporral és az élesztős és a tojásos tejjel összegyúrjuk. 
Nem kell utólag lisztezni, nagyon jól kezelhető ruganyos tésztát kapunk.

Fontos, hogy egyforma kifliket formázzunk, ezért négy rudat formáztam, mindegyik rudat nyolc-nyolc egyforma korongra vágtam. Fele diós, fele mákos lesz.
A kis korongokat tenyérrel labda formájúra formáltam, egyenként kilapítottam és ovális alakúra nyújtottam.

Közben a töltelékeket leforráztam egy egy deciliter cukros vízzel, így nem túl lágy masszát kaptam.

A töltelékeket az oválisra gyújtott tészta szélére tettem és egyenként feltekertem kifli alakúra.

Fontos a kiflik lekenése sütés előtt. A márványos külsőt úgy kapja, hogy először a tojás sárgájával kenjük le a kiflik tetejét és egy fél órára betesszük a hűtőbe, amíg megszárad. A következő lépésben a tojásfehérjével kenjük le a kifliket, Ekkor már nem tesszük hűtőbe, hanem meleg helyen kelesztjük még egy fél óráig.

Sütés előtt megszurkáljuk a kifliket villával és 160 fokon, 20-25 perc alatt készre sütjük. A teteje aranybarna és márványos lesz.

Ugyanebből a tésztából készülhet beigli is.

Nincsenek megjegyzések: