2012. május 20., vasárnap

Áfonyás joghurtos bonbon

A kézzel készített bonbonok reneszánszát éljük. Felbukkantak a gasztro blogokban, és a cukrászdákban is. Csodaszépek, finomak és mutatósak, a variációk tárháza végtelen.Engem is elvarázsoltak.


A külső burok készítéséhez 100 gramm magas kakaó tartalmú és 100 gramm tej csokit használtam.

A csoki 2/3-át gőz fölött felolvasztottam 40-45 fokig melegítettem, majd a gőzről levéve a maradék csokit is beletördeltem és folyamatos keverés mellett visszahűtöttem kb. 28 fokosra (ez az egyszerű temperálás :)

A formába egy egy kanállal csorgattam a csokiból és ecsettel kikentem a széleit. Hűtőben hagytam megszilárdulni. Érdemes kétszer is kikenni, hogy ne legyen túl vékony a külső burok.


Amíg hűl, elkészítem a tölteléket.

100 gramm fehér csokit ugyancsak gőz fölött felolvasztottam, két evőkanál tejszínnel. 3 evőkanál áfonyát összetörtem és átpaszíroztam szitán, hogy csak a tiszta gyümölcshús maradjon. A felolvadt fehér csokihoz kevertem egy evőkanál joghurttal egyetemben és visszahűtöttem.

A bonbonokba töltöttem. Vigyázni kell, hogy ne legyen meleg, mert megolvaszthatja a külső burkot. A tetején hagytam helyet a pici záró talpaknak. 
10 percre visszatettem a hűtőbe. Ezután zártam le a bonbonokat a maradék csokival.Ha a túlságosan visszahűlt, fel lehet olvasztani újra.



A forma amit használtam szilikon, kicsit matt lett a felülete. Kicsit macerás, nem túl kifizetődő, nem is túl olcsó (3 tábla csokiból 12 db bonbon, ha nem számolom a maradékot) de bizonyosan nem az utolsó darabok, amit készítettem :)

Nincsenek megjegyzések: