2011. július 27., szerda

Zabpehely keksz (mákkal)


Néhány hete, egy betegség következtében kényszerű szénhidrát diétát kell tartania a páromnak. Természetesen szolidáris vagyok és én is tartom vele :) Ennek a diétának néhány receptjét, amit később is használni fogok, megosztom most.
Az eredeti receptet Ritánál találtam.

Tehát a zabpehely keksz alap receptje, amit én most mákkal készítettem, de lehet kókusszal, mandulával vagy dióval is.

Hozzávalók 12 db kekszhez:

10 dkg rozsliszt
6 dkg zabpehely (aprószemű)
4 dkg darált mák
7 dkg nyírfacukor vagy xilit
1 teáskanál szódabikarbóna

10 dkg bio vaj vagy bio margarin
1 tojás
csipet só

Elkészítés:

A vajat mikróban felolvasztottam, a cukorral, csipet sóval és a tojással simára kevertem.
A lisztet elkevertem a zabpehellyel és a mákkal, majd a szódabikarbónával.
A lisztes keveréket hozzáadtam a vajas keverékhez és simára kavartam.

Vizes kézzel kis gombócokat formáztam, és 1 cm magas korongokká lapítottam. Sütőpapírra helyeztem és 15 perc alatt lassú tűzön megsütöttem.

A sütőpapíron hagytam kihűlni.

Ha nem kell diétázni mehet bele apróra darabolt csoki is :)

Nincsenek megjegyzések: