2018. március 31., szombat

Répatorta



Répatorta, hirtelen ötlettől vezérelve, impovizálva, abból ami van itthon.

Hozzávalók:
3 tojás
4 nagyobb sárgarépa lereszelve
400 gramm őrölt mandula
15-20 szem datolya
100 gramm vaj
kiskanálnyi sütőpor
fél citrom leve
ízesítéshez: őrölt vanília és őrölt fahéj


A tojásokat robotgéppel habosra kevertem, hozzáadtam a reszelt sárgarépát és az őrölt mandulát. Rászórtam a kiskanálnyi sütőport, és a fél citrom levét ráfacsartam a sütőporra. Jó ha felhabzik. Fahéjjal és őrölt vaníliával ízesítettem. Édesítéshez a datolyát kimagoztam és kevés vízzel összeturmixoltam. A smoothie makert használtam. Hozzáadtam a nem túl lágy masszához.

Kerek tortaformában közepes hőmérsékleten 40 percig sütöttem.
Hagytam kihűlni. Étcsokit olvasztottam a tetejére és rászórtam, mindent amit itthon találtam.
Nem száradt ki, a cukor helyett a datolyával való édesítés szenzációs. :)





Nincsenek megjegyzések: