2010. május 8., szombat

Spárgakrém leves


Amit a spárgáról tudni kell: 
A spárga (Asparagus officinalis) feltehetően eurázsiai eredetű, a liliomfélék (Liliaceae) családjába tartozó kétlaki, egyszikű, évelő növény.  Idényzöldség, mely áprilistól kezdve májusban és egészen június végéig kapható. Ez időben bújnak elő zsenge hajtásai, a spárgasípok.
Jól emészthető rostok alkotják a növény szárát. A hajtások A-, B1-, B2-, C- és E-vitaminban, fólsavban gazdagok. Sok értékes aminosavat, köztük aszparaginsavat is tartalmaz, kalóriatartalma azonban csekély.
A zöld spárga klorofillban gazdag, több benne a C-vitamin és a karotin, mint világos változatában, ezért táplálékként is értékesebb.
(forrás:Házipatika)


Spárgakrém leves, ahogyan én készítem.

Hozzávalók: 

1 csokor friss zöld spárga,
1 húsleveskocka,
2 dl főzőtejszín

Elkészítés: A spárgát megmosom, a fás részeket eltávolítom, és 2 cm-es darabokra összevágom, vigyázva arra, hogy a felső friss hajtások egyben maradjanak. A felső friss spárgasípokat félre teszem.

Fél / háromnegyed óra alatt puhára főzöm, egy húsleves kockával, annyi vízben, hogy ellepje. Kicsit hagyom kihűlni, majd turmix gépben pépesítem és hozzáadom a főzőtejszínt.
A tejszínnel elkeverve még egyszer felfőzöm, ekkor teszem hozzá a félretett zsenge hajtásokat is. 10 perc főzés már elég ahhoz hogy megpuhuljon.

Ropogós pirítóssal tálalom.


2 megjegyzés:

Ági írta...

óóó, de fini lehet, és egyszerű, köszi a receptet, kipróbálom majd :)

N Zsuzsa írta...

Nagyon klassz lehet. Én 3-szor vettem spárgát, egyszer se sikerült jól elkészítenem, pedig nem vagyok mai csirke. Lehet, hogy rossz helyen vettem. Kösz a gyöngymintákat.