2009. december 27., vasárnap

Karácsonyi pisztráng citromszósszal



Még soha nem készítettem ezelőtt pisztrángot. De ha karácsony van, akkor a vacsorához hal dukál. Így az idén pisztrág sült, citrom szósszal és rizzsel.

Hozzávalók:
4 kisebb pisztráng (tisztított)
só, bors,
kevés liszt,
5 dkg vaj,
olaj a sütéshez

A pisztrángokat megmossuk, én a fejeket és az uszonyokat is levágtam. Sóztam, borsoztam, beforgattam lisztbe, a hasukba egy egy vajdarabot tettem és 15 perc alatt olajban, serpenyőben mindkét oldalukat megsütöttem.

Köretnek rizst készítettem és citromszósz.

 

A citromszósz hozzávalói:

1 egész citrom leve,
1 kisebb fej vöröshagyma,
2dl fehér bor,
5 dkg vaj,
1 evőkanál liszt,
só, bors.

A hagymát apróra vágtam és a vajban megpároltam, felöntöttem a fehérborral és kevergetés közben a liszttel besűrítettem. Sóval és borssal ízesítettem.


Nincsenek megjegyzések: