2012. december 22., szombat

Áfonyás zabpehely keksz


Az idei kekszes dobozba a mézeskalácson kívül áfonyás zabpehely keksz is került. A recept Adritól van, a fahéjas változatot a mikulás bulinkra hozta. Szerelem volt első harapásra :) Most én áfonyával gazdagítottam, ami nem rontott rajta, sőt szépen mutat benne.

Hozzávalók:
75 gramm zabpehely (lehet nagyszemű)
150 gramm vaj,
150 gramm liszt,
2 evőkanál méz,
1 kávés kanál fahéj,
150 gramm barnacukor,
fél kávéskanál szódabikarbóna,
vanília (én vanília aromát tettem bele egy kávés kanállal, de vaníliás cukor is jó)
4 evőkanál tej,
egy csipet só.

A vajat megolvasztottam, a szódabikarbónát a liszttel elkevertem, majd az összes összetevőt fakanállal összekevertem.
Vizes kézzel pici golyókat formáltam, ellapítottam és egymástól messze, mert ellapulnak sütőpapírral bélelt sütőlemezre tettem.
10-12 perc alatt megsülnek.

Jó étvágyat!



Nincsenek megjegyzések: